קבלן רשום

התואר קבלן רשום מעיד כי אותו קבלן רשום בפנקס הקבלנים – הפנקס הוא למעשה רשימה של כל הקבלנים אשר מחזיקים ברשותם רישיון קבלן מטעם משרד הבינוי והשיכון.

לצורך קבלת הרישיון וכחלק מכך רישום בפנקס הקבלנים יש צורך במעבר בחינות וקבלה של תעודות ייעודיות – ישנם קורסים אשר ייעודם להסמיך קבלנים רשומים.

כמו כן בכדי להירשם בפנקס כקבלן רשום נדרש ניסיון בפועל של מינימום 5 שנים.

תחום הקבלנות מצריך מצד העוסקים בו ידע נרחב, יכולות וכלים באמצעותם יתאפשר לקבלן לפקח על עובדים וספקים מתחומים שונים ולוודא שהם מבצעים את עבודתם בצורה מקצועית ואיכותית, תוך סנכרון ביניהם ותוך עמידה בלוחות הזמנים אשר נקבעו מבעוד מועד.
חשוב לקחת בחשבון שעבודה עם קבלן אשר איינו רשום בפנקס הקבלנים, טומנת בחובה סיכונים רבים, מכיוון שקיים סיכוי שאין ברשותו את הידע או ההסמכה הנדרשים לצורך ביצוע עבודות קבלנות – מצב אשר עלול לגרום למפח נפש, בזבוז של זמן ושל סכומי כסף גדולים.

למה חשוב להעסיק קבלן רשום?
קבלנים רשומים עובדים כאמור עם פיקוח מטעם רשם הקבלנים, כך שאם עולה בעיה כלשהי במהלך העבודה או ההתקשרות מול אותו הקבלן, הרשם יהווה ככתובת שניתן לפנות אליה לצורך הגשת תלונה או פתיחה בהליכים משמעתיים כנגד הקבלן.
כאן חשוב לציין שמלבד העובדה שמדובר בקבלן רשום אשר עובד תחת פיקוח ישנם פרטים נוספים שכדאי לבדוק לגבי אותו הקבלן, כמו רמת המקצועיות שלו, המלצות, מוניטין וכל פרט אחר אשר יאפשר את קבלת התמונה המלאה לגבי טיב השירות שלו.

מה לבדוק בעת בחירת קבלן?
כאמור, הדבר הראשון אותו חשוב לוודא טרם בחירת קבלן הוא שמדובר בקבלן רשום – מה שיאפשר לקבל את התמונה לגבי ההסמכה של הקבלן ולגבי שנות הניסיון שלו בתחום.
פרמטרים נוספים עליהם חשוב לשים דגש בעת בחירת קבלן נוגעים לפרטים כמו: משך זמן האחריות אשר ניתן עבור עבודת הקבלן, פרטי הצעת המחיר אשר תתקבל מאותו הקבלן – יש לדרוש הצעת מחיר מפורטת לפרטי פרטים, יש לבדוק שהקבלן מחזיק ברשותו פוליסת ביטוח בתוקף ויש לדאוג לחוזה אשר יפרט את תנאי העבודה, לוחות הזמנים ולמעשה כל אותם הפרטים אשר נסגרו מול הקבלן לגבי העבודה.
שימת דגש על כל הפרטים הללו תאפשר שקט נפשי בידיעה שביצעתם את הבחירה הנכונה בקבלן -וכאמור, אם תעלנה בעיות במהלך הדרך, תמיד יש כתובת אליה ניתן לפנות על מנת להסדיר אותן.